کاهش وزن با رژیم کته برنج

کاهش وزن با رژیم کته برنج : چگونه می توان با رژیم برنج کاهش 8 کیلویی وزن در هفته داشته داشیم؟

رژیم کته برنج : کالری کم ، فیبر زیاد

رژیم برنج در سال 1939 توسط دکتر های باتجربه و باصلاحیت ایجاد شد. که توسط  والتر کمپنر به کشف نهایی رسید؛ این رژیم غذایی مبتنی بر مصرف غذا های کم کالری و کم سدیم است. دکتر کمپنر در حالی که استاد دانشگاه دوک در کارولینای شمالی بود، رژیم جدیدی برای کاهش فشار خون بیماران ، بهبود عملکرد کلیه و جلوگیری از چاقی ایجاد کرد.

هدف این رژیم درمان بیماری های فشار خون و چاقی است به شرط رعایت قوانین رژیم غذایی . غذا های توصیه شده در رژیم غذایی دارای سدیم کم و همچنین کربوهیدرات بالا هستند . همچنین مصرف مقدار محدودی از محصولات لبنی توصیه می شود .

کاهش وزن با رژیم کته برنجکاهش وزن با رژیم کته برنج

برای خرید برج شمال و خرید برنج ایرانی به فروشگاه اینترنتی برنج آرتا رحیمی در همین وبسایت مراجعه کنید و برای اطلاع از قیمت برنج شمال به صفحه لیست قیمت بروید.

1 )هضم کربوهیدرات های پیچیده به زمان زیادی نیاز دارد . به همین دلیل احساس گرسنگی کاهش می یابد .

2 )مصرف غذا های کم سدیم از احتباس بیش از حد آب در بدن جلوگیری می کند و فشار را در کلیه ها کاهش می دهد .

3 )در ابتدا ، رژیم کم کالری (800  کالری در روز ) اعمال می شود . با گذشت زمان ، کالری دریافتی روزانه ممکن است به 1200 کالری افزایش یابد .

به طور خلاصه ، رژیم برنج موفقیت خود را مدیون غذا های کم کالری ، کم سدیم و فیبر بالا است .

رژیم برنج چگونه است ؟

1 )رژیم برنج باعث کاهش وزن در کوتاه مدت می شود . اما استفاده از آن برای مدت طولانی توصیه نمی شود .

2 )اگر قوانین این رژیم به طور منظم رعایت شود ، ممکن است روزانه یک کیلو وزن کم کنید ، یعنی 7-8 کیلو در هفته .

3 )از آنجایی که برنج حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات است ، احساس گرسنگی افرادی که رژیم را دنبال می کنند کاهش می یابد .

4 )از اولین روز های رژیم می توان کاهش را در روند لاغری مشاهده کرد ، بنابراین می توان تا پایان 2 هفته به وزن دلخواه رسید .

5 )در این مرحله ، پاسخ به این سوال که رژیم کته برنج چند روز باید انجام شود مهم است . توصیه می شود هر سه روز در حین رژیم استراحت سه روزه داشته باشید .

در غیر این صورت ، ممکن است خستگی و ضعف در فرد ایجاد شود

توصیه می شود در طول رژیم مقدار زیادی آب (2  لیتر در روز ) مصرف کنید .

لیست رژیم برنج که باعث کاهش وزن 8 کیلویی در هفته می شود

در رژیم برنج ، شما باید با کته برنج تغذیه کنید که به راحتی می توانید در خانه تهیه کنید . ما می توانیم لیست رژیم غذایی کته برنج را به صورت 3 وعده در روز ذکر کنیم :

صبحانه :

شما باید با کته ای  که برای صبحانه آماده کرده اید شروع کنید .

می توانید طعم را با افزودن ادویه جات دلخواه به وعده غذایی خود تقویت  کنید .

ناهار :

هنگام ناهار ، می توانید سالاد خود را که با سبزیجات تازه تهیه کرده اید به همراه کته برنج مصرف کنید .

در حالی که رژیم را دنبال می کنید ، باید تا حد ممکن سهم خود را کوچک نگه دارید ، یک کاسه کوچک کافی است

در غیر این صورت ، کاهش وزن دشوار است و از قوانین رژیم غذایی دور خواهید ماند .

شام :

هنگام شام ، شما باید کته ی برنج را به عنوان آخرین وعده غذایی روز مصرف کنید ، هیچ غذای دیگری نباید همراه آن مصرف شود .

چگونه می توان برنج کته مناسب برای رژیم برنج تهیه کرد ؟

وقتی رژیم کته برنج برای اولین بار شنیده می شود ، این شبه را ایجاد می کند که آیا واقعا از نظر کاربرد و محتوای آن باعث کاهش وزن می شود یا خیر . اما وقتی به طور مرتب از آن استفاده می کنید ، خواهید دید که در مدت کوتاهی معجزه می کند . هنگام تهیه این رژیم ، بیشترین ماده مورد استفاده برنج سفید است .

برنج به دلیل داشتن مواد فعال و فیبر فراوان ، دارای ویژگی سوزاندن چربی است ، بنابراین باعث کاهش وزن شما می شود .

هنگام استفاده از دستور کته برنج ، بسیار مهم است که برنج را به خوبی بشویید ( تا زمانی که سفیدی تشکیل شده در آب از بین برود ) و آن را انتخاب کنید.

پس از این مراحل ، می توانید دستور العمل را شروع کنید

کته برنج مناسب برای رژیم غذایی اغلب ترجیح داده می شود زیرا محصولات موجود در آن به راحتی در زندگی روزمره یافت می شوند و می توانند به راحتی در خانه استفاده شوند .

علاوه بر این ، می توانید طعم کته برنجی را که تهیه می کنید با ادویه جات مانند فلفل ، نعناع ، زیره و فلفل سیاه غنی کنید .

هر زمان که مایل بودید می توانید ماست با آن مصرف کنید

غذا های مناسب و ممنوع در رژِیم کته برنج ؟

اول از همه ، ما باید بر روی غذا هایی تمرکز کنیم که باید هنگام استفاده از رژیم برنج از آن ها استفاده شود و توصیه می شود از آنها اجتناب شود .

غذاهای توصیه شده برای مصرف :

میوه ها و سبزیجات تازه

لوبیا بدون نمک

غذاهای غلات کامل

محصولات لبنی بدون چربی

غذاهای کم پروتئین

لیست غذاهای ممنوعه :

جوش شیرین

آب میوه های فوری

غذاهای حاوی قند

شیر کاکائو

غذاهای آماده منجمد

شکر تصفیه شده و آرد

غذاهای حاوی چربی ترانس

غذاهای سرخ شده

به طور خلاصه ، شما باید غذا های مفید و ناسالم و کم مواد مغذی را از زندگی خود حذف کنید . علاوه بر این ، این سوال که آیا برنج سفید یا قهوه ای باید در رژیم غذایی برنج استفاده شود مهم است . به طور کلی ، برنج سفید به دلیل طعم آن ترجیح داده می شود . برنج قهوه ای فیبر بیشتری نسبت به برنج سفید دارد . با این حال ، می توان از هر دو نوع برنج در این رژیم استفاده کرد .

چه کسانی باید از گرفتن رژیم کته برنج خودداری کنند؟

  • افراد مبتلا به فشار خون بالا
  • بیماران دیابتی
  • بیماران قلبی
  • بیماران مبتلا به کلسترول بالا
  • کسانی که حساسیت به گلوتن دارند
  • بیماران مبتلا به نارسایی مزمن کلیه