تغذیه با اصول قلیایی چه فوایدی دارد؟

تغذیه با اصول قلیایی چه فوایدی دارد؟ نکته مهم در تغذیه قلیایی دستیابی به تعادل از نظر سلامتی در بدن است در حالی که برخی از رژیم های خودسرانه این رژیم باعث تضعیف می شود . ما در این مقاله به شما پاسخ سوالاتی که بسیار پرسیده بودید را ارائه می کنیم. اساس رژیم قلیایی بر حفظ تعادل نسبت اسیدیته بدن به نسبت قلیایی بدن استوار است. اساس رژیم غذایی حذف غذاهای  اسیدی و افزایش مصرف غذا هایی است که بدن را قلیایی می کند.

برخی از مطالعات علمی نشان داده است که خوردن غذاهایی با اثرات قلیایی بر بدن در برابر بسیاری از بیماری ها مانند آرتروز و سرطان محافظت می کند که در بین مردم به کلسیفیکاسیون معروف است . اگرچه این یک روش تغذیه ترجیحی برای بهبود سلامتی است ، اما دیده می شود که در روند کاهش وزن نیز نقش دارد . در این نوع رژیم غذایی که بر مصرف سبزیجات و میوه ها تمرکز دارد ، گوشت قرمز ، غلات ، شکر ، غذاهای بسته بندی شده و فرآوری شده اکیداً مصرف نمی شود .

هر غذایی پس از ورود به بدن شروع به هضم ، و تجزیه می شود تا به مواد سازنده ی خودش برسد . این ها را می توان بطور کلی بقایا ی متابولیک نیز نامید . اگر اسیدیته باقی مانده متابولیک زیاد باشد ، اسیدیته غذای مصرفی نیز زیاد در نظر گرفته می شود . در این مرحله ، محصولات تشکیل شده توسط غذا هایی که توصیه می شود در رژیم قلیایی مصرف شوند ، تعادل ph بدن را مختل نمی کنند و عموماً قلیایی هستند . این امر بر اسیدیته بدن نیز تأثیر می گذارد . برای مثال ، غذا هایی که در نتیجه متابولیسم خود پروتئین ، فسفات و گوگرد آزاد می کنند به عنوان ” اسید ” ، و آن هایی که کلسیم ، منیزیم و پتاسیم آزاد می کنند به عنوان ” قلیایی ” طبقه بندی می شوند . یک غذا می تواند فسفات و منیزیم را آزاد کند .

تغذیه با اصول قلیایی چه فوایدی دارد؟

درجه ph هر نقطه از بدن چگونه است؟

همه قسمت های بدن درجه اسیدیته یکسانی ندارند . نباید از این موضوع بگذرید . نباید تصور اشتباهی وجود داشته باشد که هر قسمت از بدن باید قلیایی باشد . به عنوان مثال ، اسید معده بالا ( پی هاش پایین ) یک شرایط مطلوب برای هضم غذا و سلامت کلی معده است . میانگین پی هاش معده سالم 2.5-3 است. اما انتظار می رود پی هاش خون به طور متوسط ​​7.36-7.44 باشد .

اگرچه ph خون به حداقل از آن چه می خوریم تأثیر می گذارد ، اما ساختاری وجود دارد که تعادل اسید و باز را در بدن حفظ می کند تا آن را در تعادل نگه دارد . به لطف این تعادل ، ضمن حفظ سطح پی هاش در خون ، تأثیر غذا ها بر اسیدیته در تجزیه و تحلیل ادرار  بیش تر  مشهود است .

کدام غذا ها اثر قلیایی دارند ؟

گوشت قرمز ، گوشت سفید  مانند مرغ ، محصولات لبنی ، تخم مرغ و الکل غذاهایی هستند که سطح اسیدیته بدن را افزایش می دهند. اگر چه کاملاً ممنوع نیست ، اما نباید در این رژیم بسیار ترجیح داده شود .

میوه ها ، آب میوه های شیرین نشده ، سبزیجات ( مخصوصاً اسفناج ، سیب زمینی ) ، آب معدنی ، حبوبات ، آجیل و دانه ها ، غذاهایی هستند که که تاثیر قلیایی در بدن ایجاد می کنند . تمرکز بر این غذا ها اساس تغذیه قلیایی را تشکیل می دهد .

از خوردن غذا های اسیدی خودداری کنید ؟

گوشت قرمز ، مرغ ، ماهی ، پنیر ، شیر ، ماست ، بستنی ، تخم مرغ ، غلات کامل ، الکل ، آرد سفید ، عدس ، غذاهای فرآوری شده و بسته بندی شده .

در تغذیه قلیایی چه نکاتی را باید در نظر گرفت ؟

هر رژیم غذایی باید شخصی باشد. در صورت وجود بیماری های مزمن ، عادات روزانه و نیاز های فرد ، باید برنامه ریزی شود . از بین بردن هرگونه غذا به طور کامل از زندگی فرد نیز احتمال رخ دادن کمبود های مختلف ویتامین و مواد معدنی را افزایش می دهد . به عنوان مثال ، اگر فردی مبتلا به کم خونی فقر آهن ، گوشت قرمز را به طور کامل از زندگی خود حذف کند ، می تواند باعث کمبود آهن شود . به همین دلیل ، قبل از تغییرات اساسی ، کنترل پزشک و متخصص تغذیه مفید است .

برنامه تغذیه مناسب برای رژیم قلیایی :

مقادیر بسته به نیاز فرد متفاوت است

⇔هنگام بیدار شدن از خواب 1 لیوان آب قلیایی که شما این آب را بهتر است از مراکز معتبر و یا مارک های معتبر مانند لوکساب خریداری کنید . خرید آب قلیایی لوکساب مطمئن ترین راه برای مصرف آب قلیایی سالم و استاندارد است.

صبحانه :

املت جو دوسر نان بدون گلوتن در صورت اضافه نکردن جو دوس
پنیر کشک
زیتون یا گردو
خیار ، سبزیجات

ناهار :

مرغ یا ماهی کبابی
سبزیجات بخار پز شده
نان یا ماکارونی بدون گلوتن

میان وعده :

چای سبز کسانی که فشار خون دارند مراقب باشید!
میوه + آجیل
آب قلیایی

شام :

غذای سبزیجات بدون گوشت
سالاد لیمو سبز