بازاریابی شبکه های اجتماعی برای تازه کارها

با پیروی کردن از یک سری نکات، پروفایل شما در شبکه‌های اجتماعی شناخته‌شده می‌کند. هرچقدر فالوئرهای بیشتری داشته باشید، می‌توانید فروش محصولات خود را نیز بالا ببرید. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی فرآیندی است که در آن شما و محصول یا خدماتی که ارائه می‌کنید، از طریق کانال‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی به دیگران معرفی می‌شوید. هدف نهایی از هر کمپین شبکه اجتماعی این است که یک محصول شناخته شود و میزان ترافیک وب‌سایت، تعداد فالوئرها و مشتری‌های آن افزایش پیدا کند. فیسبوک، توییتر، گوگل پلاس، پینترست، یوتیوب، اینستاگرام و لینکدین محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در سرتاسر دنیا هستند.

چرا بازاریابی شبکه‌های اجتماعی مهم است؟

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی یکی از سریع‌ترین راه‌های اطلاع‌رسانی درباره یک محصول جدید است. یک توییت می‌تواند در عرض چند دقیقه و حتی سریع‌تر از تلویزیون و دیگر رسانه‌های سنتی در کل دنیا فراگیر شود.

این روزها میلیون‌ها نفر مقدار زیادی از زمان خود را در شبکه‌های اجتماعی سپری می‌کنند؛ بنابراین اگر به توجه دیگران نیاز دارید، باید در شبکه‌های اجتماعی دنبال آن‌ها باشید.

روش جدید بازاریابی به این شکل است. در گذشته مردم اغلب زمان خود را در جاده‌ها رانندگی می‌کردند؛ بنابراین بازاریاب‌ها از بیلبوردها برای تبلیغات استفاده می‌کردند. امروزه مردم بیشتر زمان خود را در شبکه‌های اجتماعی هستند؛ بنابراین بازاریاب‌ها از این روش جدید برای تبلیغات استفاده می‌کنند.

نتیجه مطالعات اخیر نشان داده است که شبکه‌های اجتماعی در حال تبدیل شدن به کانال‌های فروش هستند و بیشتر شرکت‌ها دنبال این هستند که مشتری‌های خود را از طریق فیسبوک و توییتر و اینستاگرام پیدا کنند.

چگونه می‌توانیم از شبکه‌های اجتماعی به نفع خودمان و کسب‌و‌کارمان استفاده کنیم؟ افراد تازه‌کار چگونه می‌توانند حضور پررنگی در شبکه‌های اجتماعی داشته باشند و در استفاده از آن حرفه‌ای شوند؟ توجه به ۱۰ نکته‌ای که در ادامه آورده شده است، به شما کمک خواهد کرد.

تصمیم بگیرید از کدام شبکه اجتماعی می‌خواهید استفاده کنید

به‌عنوان یک فرد مبتدی شما باید یک یا دو شبکه اجتماعی را انتخاب کنید. سعی نکنید در یک لحظه در تمام آن‌ها فعالیت داشته باشید. بسیاری از تازه‌کارها این اشتباه را مرتکب می‌شوند و پس از مدتی بدون اینکه هیچ فایده‌ای برایشان داشته باشد، از ادامه کار منصرف می‌شوند. یکی از بهترین راه‌ها برای شناسایی مناسب‌ترین شبکه اجتماعی این است که تعدادی افراد و برندهای تأثیرگذار پیدا و بررسی کنید که در کدام شبکه اجتماعی موفق‌تر هستند. به‌عنوان مثال افرادی که در زمینه فعالیت موردنظر شما حرفه‌ای هستند، پیدا کنید و تعداد فالوئرهای فیسبوک، توییتر، گوگل پلاس، اینستاگرام و پینترست آن‌ها را باهم مقایسه کنید. هرکدام را که تعداد فالوئرهای بیشتری داشت، به‌عنوان اولین شبکه اجتماعی خودتان انتخاب کنید؛ زیرا احتمال موفقیت شما در آنجا بیشتر است.